KBB-Forum Erken Çevrim İçi Makaleler

ODYOLOJİ VE DİL VE KONUŞMA TERAPİSİ ÖĞRENCİLERİNDE AKADEMİK AİDİYET

Dr. Melis KESKİN YILDIZ1, Dr. Emel ARSLAN SARIMEHMETOĞLU2
1Gazi Üniversitesi, Odyoloji, Ankara, Türkiye
2Ankara Medipol Üniversitesi, Dil ve Konuşma Terapisi, Ankara, Türkiye
Amaç: Öğrencilerin üniversiteye yönelik istek ve davranışları onların bağlı oldukları kurumla akademik ve sosyal açıdan uyumlarını etkilemektedir. Bu bağlamda, öğrencilerde gelişen aidiyet öğrencilerin eğitim yaşantılarında önemlidir. Bu çalışmada Odyoloji ve dil ve konuşma terapisi öğrencilerinin akademik aidiyet düzeylerinin belirlenmesi amaçlanmıştır.

Gereç ve yöntemler: Ankara Medipol Üniversitesi Odyoloji ve, Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü ve Gazi Üniversitesi Odyoloji Bölümü öğrencilerini içeren 280 bireye akademik aidiyet ölçeği doldurulmuş ve demografik bilgileri elde edilmiştir.

Bulgular: Çalışmaya 280 öğrenci katılmıştır. Akademik aidiyet açısından erkek ve kadınlar arasında anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Bölümler arasında ise sadece "Derse katılım, kütüphane, kaynak erişimi" alt ölçeği için bölümler arasında anlamlı fark olduğu (p<0.05), "Öğretim üyeleriyle iletişim", "Bilimsel ve kültürel etkinliklere katılım "alt ölçeği ve total ölçek skoru açısından için fark olmadığı görülmüştür (p>0.05). Sınıf düzeyleri arasında da anlamlı fark olmadığı görülmüştür (p>0.05).

Sonuç: Çalışmamızın sonuçlarına göre öğrencilerin akademik aidiyet düzeylerinin "Derse katılım, kütüphane, kaynak erişimi" boyutunda farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Çalışmamızın bulgularının Odyoloji ile Dil ve Konuşma Terapisi lisans eğitimi veren üniversitelerin eğitim kalitesinin arttırılması için farkındalık oluşturacağı düşünülmektedir. Anahtar Kelimeler : Akademik aidiyet, Odyoloji Bölümü, Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü, Üniversite